سئو برای Location-based Marketing Campaigns
سئو محلی چیست؟ بهترین روش برای جذب مشتریان پارس پک
و اگر میخواهید درک بهتری از موقعیت مورد نظر بدست آورید، میتوانید رتبه بندی های خود را برای همان کلمه کلیدی در نقاط مختلف بررسی کنید. ما در این بخش مباحثی را برای شما توضیح می دهیم تا متوجه شوید سئوی محلی برای هر بیزینسی ضروری است. در انتها به شما میگوییم چطور رتبه های خود را از طریق map pack پیگیری کنید. شما باید محتوای محلی تولید کنید تا بتوانید رتبه ۱ را در گوگل برای رتبه بندی محلی کسب کنید. با ثبت در این سایت ها، امکان تعامل برای سایت خودتان را بهبود میبخشید. به این صورت که کاربران نظراتشان را درباره محصول یا سرویس شما ثبت میکنند.
داشتن اطلاعات NAP منسجم و دقیق در همه فهرستهای آنلاین برای سئوی محلی بسیار مهم است. ناهماهنگی در اطلاعات NAP شما می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و به رتبه بندی جستجوی محلی شما آسیب برساند. ضروری است که به طور مرتب نقل قول های محلی خود را ممیزی و به روز کنید تا اطمینان حاصل کنید که به روز و سازگار هستند. نظرات مشتریان بخش مهم سئوی محلی هستند، زیرا برای ایجاد اعتبار و اعتماد به کسبوکار شما کمک میکنند. نظرات مشتریان را در وبسایت خود مشاهده کنید و حتما در سریعترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهید. مخصوصا اگر نظرات منفی مشاهده کردید، سعی کنید به آنها رسیدگی کنید.
بنابراین هنگام انتخاب خدمات سئو برای وبسایتتان باید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. در آخر هم باید لیست کلمات کلیدی محلی را بر اساس حجمجستوجو، میزان رقابت، نیازی که دارید و پارامترهای مهم دیگر مرتب کنید. گوگل نتایج لوکال پک را معمولاً در بالای صفحه نمایش میدهد؛ ولی اجازه ندهید چنین موضوعی شما را گول بزند! حضور در لوکال مپ همهچیز نیست و باید سایت خود را هم برای چنین جستوجوهایی بهینه کنید که در ادامه بررسی میکنیم. اولین کاری که باید برای سئوی محلی انجام دهید، دیدهشدن در لوکال پک گوگل است.
فروشگاه 4 ستاره آمازون با موجودی پشتیبان مشتری ، بازخورد مشتری را به سطح کاملاً جدید می برد. همه جدیدترین تلفن های هوشمند بطور مستقیم می توانند اسکن یا به اشتراک گذاشته شوند تا محتوای جذاب را فاش کنند. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.
تغییرات و بهروزرسانیهای مداوم این الگوریتم باعث میشود کسبوکارها برای بهینهسازی استراتژیهای محلی خود همیشه بهروز باشند. بیشتر از همیشه افراد به دنبال نتیجههای محلی در موتور جستجو هستند. همچنین گوگل و دیگر نتایج جستجو توجه بیشتری را به جستجوی محلی دارند. اگر شما موردی را در گوگل جستجو کنید، نتایجی را ارائه میدهد که مربوط به یک مکان خاص بر اساس آدرس IP کاربر است. اگر شما یک شهر یا منطقه خاص را در جستجوی خود ذکر کنید، گوگل جستجوی خود را محدود کرده و مکانهای خاصی را جستجو میکند.
برای درک بهنر این مسئله باید نگاهی هم به آمار بیاندازیم، طبق گزارشات درصد بالایی از خرید ها در فروشگاه فیزیکی و در فاصله تقریبا ۳۰ کیلومتری مشتریان اتفاق میافتد. پس با بهینه سازی سایت خود برای سئوی محلی میتوانید پیشرفت چشم گیری را در کسب و کارتان مشاهده کنید. نمایش نتایج بر اساس موقعیت مکانی، یکی از مهمترین خدمات گوگل به کسبوکارهاست؛ چراکه جستوجوهای محلی، مشتریان بالقوهٔ زیادی را در دل خودش جای داده است. سئو سایت به طور کلی به دنبال بهبود رتبه سایت در تمام جستجوها است، اما سئوی محلی بر بهبود رتبه سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. فرض کنید یک لباس فروشی ورزشی در تهران و یکی از محله های آن مثلا در شهرک اکباتان واقع شده است.
او همچنین باور دارد که می توان این امر را به شرکت سئو دیگر برون سپاری کرد و به این ترتیب می توان وقت و هزینه کمتری صرف تولید بک لینک با کیفیت کرد. نکته مهمی که باید در این باره به خاطر داشته باشید این است که هنگام تولید بک لینک کیفیت و ارتباط سایتی که از آن لینک دریافت می کنید از نظر سئو بسیار مهم است. بنابراین علاوه بر بررسی میزان ارتباط سایت مبدا، به کیفیت آن نیز توجه کنید. اما اگر شرکتی در منطقه ای فعالیت می کند که شهر های اطراف آن فاقد پنانسیل جمعیت لازم برای تاسیس شعب در آنها می باشد. می توان به جای ایجاد صفحات فرود مختلف ساکنان کلیه مناطق جغرافیایی محدوده مد نظر را در یک صفحه از سایت هدف قرار داد. Chris Everett باور دارد این شیوه برای افزایش ترافیک سایت موثرتر از سایر شیوه ها است.
الگوریتم کبوتر که در سال 2014 معرفی شد، بر روی رتبهبندی نتایج جستجو برای جستجوهای محلی تمرکز دارد. این الگوریتم عواملی مانند نزدیکی کاربر به کسبوکار، اعتبار فهرست کسبوکار در دایرکتوریهای آنلاین و سیگنالهای رفتاری مانند کلیکها و نظرات را برای تعیین رتبهبندی نتایج در نظر میگیرد. هدف از الگوریتم کبوتر این است که نتایج جستجوی محلی مرتبطتر و مفیدتر برای کاربران باشد. بهطور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدفشان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. از سوی دیگر، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کسبوکارها کمک میکنند تا استراتژیهای سئو محلی خود را بهینهسازی کنند.
اگر میخواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید. بازاریابی Location Based به شما اجازه میدهد که مخاطبان خود را براساس موقعیت مکانی (لوکیشن) پیدا کرده و آنها را هدف قرار بدهید. در این شاخه از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی موبایلی، تیم مارکتینگ مخاطبان را براساس معیارهایی مانند نزدیکی به فروشگاه یا قرار داشتن در منطقهای خاص، هدف میگیرد و به آنها پیامهای مختلفی را ارسال میکند. وقتی که یه چیزی رو گوگل میکنید، ربات گوگل سریعا ایندکس رو بررسی میکنه و لیستی از وبسایتهایی که پاسخ شما رو دارند ارائه میده. این نتایج بر اساس اینکه چقدر به جستجوی شما مربوط هستند رتبه بندی میشن.
لوکال پک همان چند نتیجهٔ پایین یا کنار نقشه است که اغلب در بالای نتایج ارگانیک برای جستوجوهای محلی ظاهر میشود. خلاصه که اگر میخواهید جستوجوگران محلی خیلی سریع و راحتتر، کسبوکار شما را در گوگل پیدا کنند، باید سئوی محلی را در دستور کار قرار دهید. در اینجا، گوگل میزان اعتبار و برتری شما را میسنجد؛ مواردی مثل بکلینکها از سایتهای محلی، تعداد ارجاعات آنلاین، نظرات آنلاین، اشتراکگذاریها در شبکههای اجتماعی، ارجاعات رسانههای محلی و… را در نظر میگیرد. در مرحلهٔ سوم، وقتی کاربر جستوجویی را در گوگل انجام میدهد، گوگل این فهرستها را اسکن و رتبهبندی میکند و بهترین و مرتبطترین نتایج را برای کاربر ردیف میکند. با ارائه خدمات عالی و درخواست از مشتریان برای بازخورد دهی و نظردهی مثبت.
برای گرفتن بک لینکهای معتبر باید به سراغ وبسایتهای پربازدید با اعتبار دامنه بالا بود. کسبوکارها میتوانند با انتشار رپرتاژ و دریافت بک لینک به رشد کسب و کار خود در نتایج سئوی محلی کمک زیادی کنند. سئوی محلی میتواند کارهای زیادی برای کسب و کار شما انجام دهد و میتواند در رتبهبندی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال میتوان نام رستورانهای ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در میآید. همراه این فهرست، صفحهای از گوگل مپ نشان داده میشود که در آن نقطههای قرمز رنگی مشخص شده که مکانهای پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان میدهد.
برای اینکه بتوانید سئو محلی یا لوکال سئو بهینه شدهای داشته باشید، ابتدا باید وبسایت سئو شدهای داشته باشید. برای خدمات سئو وبسایت میتوانید از دپارتمان سئو آژانس اینو وی آس کمک بگیرید. این کلیدواژهها و کلمات کلیدی اصولاً توسط متخصص سئو محلی و متناسب با کسبوکار شما انتخاب میشوند. برای مثال اگر رستوران دارید از کلماتی مثل “بهترین رستوران ایتالیایی در (اسم شهر خودتان) ” یا “بهترین پیتزافروشی در اصفهان” میتوانید استفاده کنید. یکی از مواردی که موجب میشود افراد و مشتریان حضوری شما بیشتر شوند، استفاده از خدمات لوکال سئو است که باعث میشود سایت شما در نتایج سرچ محلی کاربران بیشتر و بیشتر نمایش داده شود. هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم را انتخاب کنید، زیرا رتبه بندی برای آنها آسان تر خواهد بود.
اگه سایت شما به خوبی و طبق استراتژی درست سئو شده باشه، رتبه بالاتری رو کسب میکنه. شما می توانید با بازریابی محلی با هزینه کم، درآمد بالایی را کسب کنید. در نهایت، بازاریابی محلی مهم است زیرا معمولاً به هزینه های اولیه کمتری نسبت به کمپینی که شبکه گسترده تری ایجاد می کند، نیاز دارد. وای فای ، کدهای QR و NFC راه حل های مبتنی بر برنامه نیستند که نیاز به تعامل کاربران با آن دارد و به کاربران این قدرت را می دهد که تصمیم بگیرند چه زمانی می خواهند به بازار عرضه شوند. این فن آوری ها هنگامی که می توان به جذب مشتری پیاده ، رانندگی در فروشگاه و ارائه خرده فروشی تجربی می پردازد ، به خوبی عمل می کنند.
ثبت کسبوکار شما در لیست کسبوکارهای گوگل، موجب میشود تا ارتباط شما با مشتریان شما بیشتر شود. این کار موجب میشود تا هنگام سرچ توسط کاربر، کسبوکار شما به کاربران نمایش داده شوند. در کل به هر روشی که ما با استفاده از آن به خزندههای موتورهای جستوجوگر میفهمانیم که کسبوکار ما کجا قرار دارد و میتواند به چه افرادی خدمات حضوری دهد، سئو محلی گفته میشود. Andrew Tuzson, از Evol Empire Creativeمعتقد است که گوگل برای تقدیر نامه های رسمی معتبر ارزش قائل است و رتبه سایت شما در سئو محلی تحت تاثیر این عامل قرار خواهد داشت. اما تقدیر نامه رسمی چیست؟ منظور از تقدیر نامه رسمی این است که از نام برند شما در حال حاظر در شبکه های اجتماعی و سایت های همکار نام برده شده باشد. اگر برند شما یا مشتریانتان از قبل در فضای مجازی مشهور باشد گوگل به سایت امتیاز بیشتری خواهد داد و سئو کردن سایت با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
به نمونه پست بلاگ زیر دقت کنید که برای کیورد «دندانپزشکی در شمال تهران» بهینه شده است. در این پست، مجموعه سعی کرده است به کاربر برای یافتن یک دندانپزشکی خوب در شمال شهر تهران کمک و در قالب آن، خدمات خود را هم معرفی کند. ✔️ کسبوکارتان را در دایرکتوری و فهرستهای مرتبط و محبوب ثبت کنید. تکنیک بعدی این است که بهجز گوگل، کسبوکار خودتان را در نقشههای آنلاین و دایرکتوریهای مختلف مشاغل مثل نشان، بلد، پونز، دانرو و Foursquare هم ثبت کنید. تنظیم و سروکلهزدن با کدهای اسکیما کار خیلی راحتی نیست؛ ولی با کمک برخی ابزارها، میتوانید بدون نیاز به دانش فنی خاصی، از آنها استفاده کنید. با این اسکیما، میتوانید اطلاعاتی مثل لوکیشن، شماره تلفن، روزها و ساعتهای کاری و… را به گوگل اطلاع دهید.
شما به عنوان یک متخصص سئو که در حال بهینه سازی سایت برای سئو محلی هستید، باید به دنبال کلمات کلیدی کم رقابت که در عین حال بسیار سودآور هستند، باشید. به طور کلی سئوی محلی، خزنده های موتور جستجو را قادر میسازد تا نتایجی که بر اساس داده های مکان کسب و کار شما است را به مخاطب نمایش دهند. به این ترتیب، نام، آدرس، شمارهتلفن، عکسهای از محیط کسبوکارتان، لینک سایت، صفحهٔ خود در شبکههای اجتماعی و ساعت کاری را گوگل یکجا به مخاطب نمایش میدهد. مثلاً اضافهکردن نقشهٔ گوگل و نظرات آنلاین کاربران در رتبهبندی نتایج جستوجوی محلی نقش دارد؛ ولی در سئو، سایت بیشتر اعتبار خود را مدیون لینکهایی است که از سایتهای معتبر میگیرد. گوگل نیز از این مورد به نفع خود استفاده میکند و با استفاده از دادههای شبکههای اجتماعی و نظرات کاربران اعتبار سئو خارجی و سئو محلی شما را افزایش میدهد.
گوگل مپ Google Maps مشتریان بالقوه اغلب به صورت مستقیم در گوگل مپ به جستجوی شما میپردازند. موقعیت مکانی هر کسب و کاری که در گوگل مپ ثبت شده باشد در این بخش نمایش داده میشود. با پیروی از این نکات، میتوانید به کسبوکار خود کمک کنید تا در نتایج جستجوی محلی رتبهبندی بهتری کسب کند و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کند. آنچه یک کسبوکار محلی را از همتایان مجازی خود متمایز می کند، مفهوم «نزدیکی» است. بهعبارتی، سئوی محلی به دنبال برجسته کردن کسبوکار شما در نتایج جستجوی افراد نزدیک به محل کسبوکارتان است.
این رتبه بندی هم بر اساس معیارهای سئو داخلی یا on-page و هم بر اساس معیارهای سئو خارجی یا off-page انجام میشه. با توجه به محبوبیت روزافزون دستیارهای صوتی و رابطهای جستجو، منطقی است که سئوی صوتی در چک لیست سئوی محلی جای گیرد. برای مثال، شما در خودروی خود هستید و نمیتوانید در گوگل تایپ کنید. در این حالت، میتوانید از صدا برای پیدا کردن یک کسبوکار استفاده کنید. به این ترتیب، گوگل نتایج سرچ صوتی را به صورت سئوی محلی نشان میدهد. اگر کاربر به دنبال یک مغازه فروش کفش چرم مردانه در بلوار کشاورز است، نتایج به او نشان داده میشوند.
از کاربران بخواهید که بازخوردهای خود را برای بیزینس شما ثبت کنند، اگر این بازخوردها مثبت باشد میتواند در جلب اعتماد کاربران و کلیک بر وبسایت شما و در نهایت جلب اعتماد گوگل موثر باشد. اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم ابزار بررسی سئو سایت جت سئو را امتحان کنید. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به وسیله آن می توانید هر صفحه ای را در کمترین زمان ممکن تحلیل کنید. همچنین برای اطلاع از رنکینگ سایت خود در ایران می توانید به صفحه مروبطه در جت سئو مراجعه کنید. Beacon ها یا دیدبانها یا فانوسهای دریایی، دستگاههایی هستند که به وسیله WiFi یا بلوتوث به اپلیکیشنهای از پیش تعیینشدهای متصل میشوند.
این نشان میدهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر میتواند برای رشد کسبوکار شما مؤثر باشد.۳. ۶۲٪ از مشتریان کسبوکارهایی که وبسایت ندارند را نادیده میگیرند. یک وبسایت به کسبوکار شما اعتبار میبخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه میدهد.۴. ۴۹٪ از مصرفکنندگان ترجیح میدهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشاندهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسبوکار شماست.۵. ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسبوکارهای محلی است. جستجو کننده محلی کسی است که در جستجو های آنلاین خود، به دنبال یافتن کسب و کارها، خدمات یا اطلاعاتی در یک منطقه جغرافیایی خاص است. این افراد معمولاً از کلمات کلیدی محلی مانند نام شهر، محله یا منطقه در جستجوهای خود استفاده میکنند.
یکی از مزایای اولیه سئوی محلی این است که به مشاغل محلی اجازه میدهد تا با شرکتهای بزرگتر و در سطح کشوری و حتی بینالمللی برای جذب مشتریان اطراف خود رقابت کنند. کسبوکارهای کوچک با تمرکز بر سئو محلی، میتوانند مشتریان بیشتری را به مکان کسبوکار خود جذب کنند. ایجاد نمایه کسبوکار Google به شما امکان میدهد در Google Maps ظاهر شوید، کسبوکار خود را برای نتایج جستجو بهینه کنید و یافتن کسبوکار شما و دسترسی افراد محلی را آسان میکند. این به سود کسب و کار شما خواهد بود زیرا طبق نظرسنجی Uberall که قبلاً ذکر کردیم، 77٪ از مصرف کنندگان از Google برای یافتن اطلاعات کسب و کار محلی استفاده می کنند. گوگل از الگوریتمهای جداگانهای برای نتایج محلی و ارگانیک خود استفاده میکند، اما این الگوریتمها اشتراکات زیادی دارند. درست مانند کسبوکارهای محلی، برندهای صرفا آنلاین نیز تلاش می کنند تا گوگل را متقاعد کنند که برای جستجوهای مرتبط، در نتایج جستجو (SERPs) برجسته باشند.
خوشبختانه، چندین مرحله ساده برای آمادهسازی وبسایت در جستجوی محلی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید سایت خود را در صفحه نتایج جستجو بالا ببرید. سئوی محلی با گوگل مپ آغاز میشود که باید آدرس شرکت خود را در آن ثبت کنید. اطلاعات تماس و مکان شما بهروز باشد تا آنجا که شما بر روی Google maps و جستجوها ظاهر شوید. توصیه میشود آدرس و مشخصات کسبوکارخود را به همراه کد شهر و کد پستی در وبسایت درج کنید تا گوگل بهتر بتواند رابطه میان گوگل مپ و وبسایت را درک کند. بر اساس تحقیقاتی مشخص شده است که 82% از مشتریان محلی از موتورهای جستجو برای یافتن کسبوکارهای محلی استفاده میکنند.
تمام کاری که شما باید انجام بدید این است که موقعیت بیزینس خود را در گوگل مپ پیدا کنید. البته این مورد را بگویم که این تاکتیک ها هیچکدام جای NAP یا بهینه سازی GMB را نمیگیرند. ایده این است که شما باید عنوان خود را با جمله ای شیک و جذاب شروع کنید. میخواهیم با استفاده از سئو داخلی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم. بنابراین گوگل شما را وادار میکند تا در دسته بندی وبسایتتان جایی باشد تا خودتان را کاملا توضیح دهید. همچنین توصیه میکنم که آدرس کسب و کار شما باید دقیقا به همان شکل که در GMB است، باشد و هرجایی که شما این اطلاعات را وارد کرده اید باید یکسان و سازگار باشد.
پستهای وبلاگی در مورد رویدادها، اخبار و موضوعات محلی بنویسید که به کسبوکار و مخاطبان هدف شما مرتبط است. برای بهینهسازی محتوای خود برای جستجوی محلی، کلمات کلیدی محلی و ارجاع به شهر یا منطقه خود را وارد کنید. سئو محلی، فرآیند بهینهسازی یک وبسایت برای بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی محلی است. جستجوی محلی، به عبارات جستجویی که شامل یک مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر یا استان است، اشاره دارد. هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وبسایت برای جستوجوهای محلی مرتبط است که میتواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد. گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارتهای یکسان تغییر میدهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.
برای مثال ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اینو وی آس، برای هر یک از خدمات خود صفحات جداگانهای طراحی کردیم تا کاربران راحتتر بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. اگر کسبوکار شما موقعیت خاصی دارد یا حوزه فعالیت شما حوزه خاصی است، پس حتماً باید از تگهای گوگل برای نشاندادن حوزه فعالیت خود استفاده کنید. در اینکه پلنهای آف پیج مختلف روی لوکال سئو شما تأثیر بسزایی دارند شکی نیست؛ اما چگونگی انجام این پلنها برای سایت شما مهم است. در قدمهای بعدی برای پلنهای آف پیج میتوانید از وبسایتهای خبری یا وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان درخواست کنید تا اعتبار خود را به شما نیز انتقال دهند و بهاصطلاح به شما لینک دهند. برای اینکه جواب کاملتری بگیرید یا بیشتر درباره اینکه چرا به سئو محلی نیاز دارید، بخوانید، میتوانید از منابع زیر استفاده کنید. البته این موارد رو اینجا فقط برای کمک به پیشبرد بحث و به صورت مقدماتی مطرح میکنیم.
با پیروی از این تکنیکهای بهینهسازی روی صفحه برای SEO محلی، کسبوکارها میتوانند شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی و جذب مشتریان محلی بیشتر به وبسایت خود افزایش دهند. در دنیای امروز، کسبوکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینهسازی شوند. این بهینهسازی که به عنوان "سئو لوکال" یا "سئو محلی" شناخته میشود، به کسبوکارهای محلی کمک میکند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روشها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد. سایتیشن بیلدینگ محلی مربوط به ذکر نام، آدرس، شماره تلفن و وبسایت کسبوکارها در سایتهای شخص ثالث مانند پلتفرمهای بررسی (Review Platforms) و سایتهای دایرکتوری محلی است. این کار علاوه بر کمک به گوگل برای تأیید جزئیات خاص کسبوکار، حتی میتواند یک بک لینک بالقوه برای دیده شدن در موتور جستجوی محلی ارائه دهد.
برای برخی از مشتریان و خدمات خود نیز میتوانید کد تخفیفهای مخصوصی در نظر بگیرید تا نظرات مثبت کسبوکار خود را بیشتر و بیشتر کنید. هنگامی که کسبوکار خود را در لیست کسبوکارهای گوگل ثبت کنید، گوگل این امکان را به شما میدهد تا نقشه کسبوکار خود را با استفاده از سرویس Google Maps در سایت خود امبد کنید. عبارتهایی که درون صفحه NAP (مثل شماره تماس، نام، آدرس و…) متاتگهای بهینهسازی شده و مالکیت دامنه، از سری عوامل موفقیت شما در سئو محلی است. ازآنجاییکه بیشتر افراد به دنبال پیداکردن نزدیک خدمات و محصولات به خود هستند، گوگل کسبوکارهایی که به این دسته از افراد بیشتر نزدیک باشد را به آنها نشان میدهد تا بتوانند بازخورد و نتیجه بهتری بگیرند. این کلمات باید شامل عبارات مرتبط با خدمات شما و نام منطقهای باشد که در آن فعالیت میکنید. Shailen Lodhia از EXPRESEOمیگوید رتبه 1 گوگل بدون داشتن نرخ تبدیل مناسب و فروش بالا در سایت بی فایده و بی معنی است.
وقتی این چنین عنوان ها را مشاهده کند آنها برای یافتن کسب و کاری که در نزدیکی آنها است حتما اقدام به بازدید و در نهایت خرید میکند. همچنان بررسی کنید که ساعات کار، تعطیلات و سایر اطلاعات اصلی کسب و کار شما باید دقیق و بروز باشد. توجه داشته باشید دسته بندی دوم را حتما همیشه پر کنید چون این دسته بندی برای رتبه بندی کلمات کلیدی شما تاثیر مستقیم میگذارند. همانطور که در قبل تر گفتم بهینه سازی GMB خیلی برای سئو محلی شما مهم است. یعنی مخاطبین به دنبال محصولات و سرویس هایی هستند که نزدیک آن ها باشد. شما باید لیستی از کلمات کلیدی با ویژگی که در بالا ذکر شد، پیدا کنید.
سئو محلی به بهینهسازی وبسایت برای جستجوهای محلی اشاره دارد که به جذب مشتریان محلی کمک میکند. استفاده از کلمات کلیدی محلی و بهروزرسانی پروفایل در وبسایتهای محلی، مثل گوگل مایبیز، میتواند به بهبود رتبه سئو محلی کمک کند. همچنین، دریافت بیشتر بازخورد و بررسی مثبت از مشتریان هم میتواند رتبه سئو محلی را بهبود بخشد. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید هنگام مدیریت نقل قول های محلی خود در نظر بگیرید، انتخاب دایرکتوری های مناسب برای فهرست کردن کسب و کارتان است. فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های آنلاین مرتبط و معتبر می تواند به افزایش دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری