سئو رایگان در سال 2024
بهترین ابزار سئو در سال 2024 معرفی 14 ابزار رایگان سئو
CTR بالا نشان میدهد که وبسایت شما مرتبط و جذاب است و میتواند به بهبود رتبه شما کمک کند. گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) جدیدترین نسخه ابزار تحلیلی گوگل است که به شما امکان میدهد رفتار کاربران را در وبسایت خود به دقت بررسی و تحلیل کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا بفهمید کاربران چگونه با محتوای شما تعامل میکنند، از کجا به سایت شما میآیند، و چه عواملی باعث تبدیل آنها به مشتری میشود. در کل، اگر میخواهید بدایند index چیست باید گفت که Index در واقع نمایش لینک یک سایت در پایگاه داده موتور های جست و جو و در نهایت در صفحه SERP یا همان صفحه نتایج موتور جست و جو می باشد. این ابزار به شما کمک میکند تا مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنید، عملکرد سایت را در نتایج جستجو بهبود بخشید و در نهایت ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
به عنوان مثال، ما قبلاً تغییر مفهوم کلمات کلیدی را مشاهده کرده ایم. در سال های گذشته و روزهای اولیه سئو، استفاده از کلمات کلیدی به طور غیر طبیعی بود، یعنی در یک صفحه از آن کلمه بیش از حد استفاده می شد و نتیجه هم می داد. بعد از گذشت مدتی موتورهای جستجو پیشرفت کردند و آنها یاد گرفتند که هدف و زمینه پشت پرس و جو را درک کنند. زمان آن رسیده است که صفحات خود را برای دریافت این بخشهای برجسته غنی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) آماده کنید. انجام این کار نه تنها به شما کمک میکند تا موقعیتهای بدون کلیک و دیده شدن را به دست آورید، بلکه شانس شما را برای انتخاب شدن برای بخشهای برجسته SGE در آینده نیز افزایش میدهد.
آنهایی را که در بالای گزارش های کلمه کلیدی شما قرار دارند به شما امکان می دهد سابقه عملکرد آنها را در SERP ببینید. Keyword Insights یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی است که از هوش مصنوعی به دو روش جالب استفاده می کند. اول، از الگوریتم ها و یادگیری ماشینی استفاده می کند تا دسته هایی از موضوعات را از یک کلمه کلیدی مشخص کند. با توجه به افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی، موتورهای جستجو نیز در نتایج خود به ویدئوها اولویت میدهند. این محبوبت و تغییر رویه موتور جستجو نشان میدهد که دیگر کسبوکارها نباید استفاده از ویدیو را نادیده بگیرند و استفاده از آن را به عنوان یک جزء حیاتی در استراتژی سئوی خود ببینند.
سئو کلاه سفید شامل تکنیکهای اخلاقی و مجاز برای بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو است. استفاده از این تکنیکها به بهبود رتبه وبسایت در بلندمدت و به طور پایدار کمک میکند. امروزه اکثر افراد برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند. به همین دلیل، رتبه و جایگاه یک وبسایت در نتایج جستجو میتواند نقش تعیینکنندهای در جذب ترافیک و بازدیدکننده داشته باشد. همچنین، درباره مفهوم بک لینک چیست هم باید گفت که بک لینک، به زبان ساده، لینکی است که از یک وبسایت به وبسایت دیگر اشاره میکند. این لینکها نقش بسیار مهمی در سئو (بهینهسازی موتورهای جستجو) دارند و به نوعی نشاندهنده اعتبار و محبوبیت یک وبسایت هستند.
سئو فنی به کلیه فعالیت هایی اطلا می شود که برای بهبود عملکرد و خزندهپذیری وبسایت شما توسط موتورهای جستجو انجام میشود. با شناسایی این سایتها و الگوها، میتوانید فرصتهای لینک سازی جدیدی را برای سایت خود کشف کنید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید. گوگل هوش مصنوعی را در Google Maps استفاده می کند تا توصیه های شخصی سازی شده برای کسب و کار محلی را پیشنهاد کند. حتماً مقاله "چگونه از هوش مصنوعی برای آپدیت کردن محتوا وبلاگ قدیمی استفاده کنیم؟" را مطالعه کنید. فیدها باعث ایجاد خطاهای مدیریت نشده و توزیع اطلاعات دقیق و اتلاف وقت برای کاربران و رباتها میشوند. مدیریت دقیق مستلزم وضع قوانینی است تا مشخص شود چه چیزی وارد فید میشود و پیکربندی فناوری مانند دادههای ساختاریافته پویا را مدیریت میکند تا دادهها آزادانه جریان پیدا کنند.
دادههای پیشنهاد خودکار را تقریباً از هر موتور جستجو در وب میگیرد و همه آنها را در یک مکان جمعآوری میکند. درک و اعمال کلیه تغییرات غیرممکن بوده و بهتر است وقت خود را با آنها هدر ندهید. اما اگر در مورد برخی از بزرگترین ترندها و تکنیک سئو 2024 آگاهی داشته باشید، بالاتر از رقبای خود خواهید بود. همان طور که میدانید ۷۵٪ از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو به صفحات بعدی مراجعه نمیکنند. بنابراین ضروری است که بفهمید چگونه میتوانید بهروزرسانیهای الگوریتم را شکست دهید و در صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو باقی بمانید. Diib از هوش مصنوعی برای نظارت بر انواع seo vitals برای وب سایت شما پیش بینی استفاده می کند.با Diib، می توانید کلمات کلیدی با اولویت بالا را به لیست نظارت اضافه کنید.
سئو موبایل اقداماتی است که برای بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی موبایل انجام میشود. سئو محلی به اقداماتی گفته میشود که برای بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی محلی انجام میشود. سئو کلاه سیاه شامل تکنیکهای غیراخلاقی و غیرمجاز برای فریب موتورهای جستجو و افزایش رتبه وبسایت است. استفاده از این تکنیکها میتواند به جریمه شدن وبسایت توسط موتورهای جستجو منجر شود و بهتر است به هیچ عنوان از این شیوه استفاده نکنید. تصور کنید که موتور جستجو مانند یک کتابخانه عظیم است و وبسایت شما یکی از کتابهای آن.
همچنین، برخی از کاربران حرفهای ممکن است دادههای Ubersuggest را به اندازه سایر ابزارهای حرفهای دقیق و جامع ندانند. با این حال، به طور کلی، Ubersuggest یک ابزار سئو مقرون به صرفه و کاربرپسند است که میتواند به بهبود سئوی وبسایت شما کمک کند. ابزارها در نسخههای رایگان خود امکانات محدودتری را ارائه میدهند. مثلا ابزارها در بخش بررسی بک لینکهای سایت در نسخه رایگان تعداد محدودی از بک لینکهای یک سایت را نمایش میدهند. ابزارهایی هم که توسط گوگل ارائه میشوند همگی رایگان هستند و در دسترس تمام کاربران قرار دارند.
این صفحات میتوانند به سئوی سایت شما آسیب برسانند و باعث کاهش رتبه کلی سایت شوند. کلمات کلیدی اصلیترین و تاثیرگذارترین بخش سئو هستند، اگر کسی به دنبال کاری که شما انجام میدهید یا مطالبی که مینویسید نگردد، طبیعتاً ترافیکی به دست نمیآورید. مهم نیست که محصولات، خدمات یا محتوای ارائه شده توسط شما چقدر باکیفیت باشد، هیچکس شما را نخواهید دید. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. کاوشگر کلمات کلیدی یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی از Moz است. می توانید از آن برای ایجاد ایده از پایگاه داده عظیم Moz با بیش از 1.25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید.
یک پست وبلاگ، صفحه وب یا ویدیو بهینه شده می تواند هزاران بازدیدکننده واجد شرایط را برای سال ها جذب کند و لازم نیست یک سکه برای تبلیغ آن خرج کنید. صفحات خود را به طور منظم بهروزرسانی کنید و بر بهبود جذابیت آنها برای کاربران و موتورهای جستجو تمرکز کنید. به لینک سازی داخلی خود توجه ویژه داشته باشید زیرا با لین داخلی درست و اصولی می توانید به شناخت و ارتباط معنایی صفحات و intity ها ایجاد کنید. گوگل بر اساس نیت کاربر و در راستای هدف جستجو، اطلاعات محلی را در اولویت خود قرار می دهد. در نتیجه، قابل مشاهده بودن در نتایج جستجوی محلی برای سرپا ماندن هر کسب و کاری بسیار مهم است. Yoast SEO گزینههای قیمتگذاری متنوعی را ارائه میدهد تا متناسب با نیازهای هر کسبوکاری باشد، از نسخه رایگان برای وبسایتهای کوچک تا نسخههای حرفهای برای کسبوکارهای بزرگتر.
در حالی که Ahrefs برای بسیاری از سئوکارها ارزش خوبی دارد، Semrush داده های دقیق تر و عمیق تری را در چندین زمینه ارائه می دهد و آن را برای کاربران بسیار فنی مناسب تر می سازد. Google Analytics 4 پلتفرمی است که نحوه ورود افراد به صفحات وب سایت شما و تعامل با آنها را ردیابی می کند. فقط نام، آدرس خیابان و کد پستی شرکت خود را وارد کنید، سپس Grader آن را با آنچه در حال حاضر در برنامه هایی مانند Waze، eLocal و ده ها مکان دیگر نشان داده شده است بررسی می کند. GeoRanker همچنین دارای یک جستجوگر SERP وابسته به مکان است که 100 نتیجه برتر را برای یک کلمه کلیدی در شهرهای مختلف نشان می دهد. به عنوان مثال، "کافی شاپ" در شیکاگو در مقابل شهر فینیکس نتایج متفاوتی خواهد داشت. به Core Web Vitals، کاربرپسند بودن، و ریسپانسیو (درست نمایش دادن در موبایل) توجه کنید، اگر به هر دلیلی تا به حال این کار را انجام ندادهاید، الان زمان مناسبی است.
Surfer SEO که در شمار برترین افزونه ها از 11 ابزار سئو سال 2024 می باشد، تحلیل داده محور را با هوش مصنوعی ترکیب میکند تا به کاربران در بهبود رتبهبندی وبسایتهای خود در موتورهای جستجو کمک کند. چک لیست سئو به عنوان یک نقشه راه، تمامی مراحل و اقدامات لازم برای بهبود سئوی سایت را به صورت سازماندهی شده و مرحله به مرحله در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از چک لیست سئو 2024، میتوانید مطمئن شوید که هیچ یک از فاکتورهای مهم سئو را از یاد نبردهاید و تمامی اقدامات را به درستی و مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو انجام میدهید. این امر به شما کمک میکند تا در مسیر بهینهسازی سایت، تمرکز خود را حفظ کرده و به صورت سیستماتیک به سمت بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک ارگانیک پیش بروید. سئو (SEO) در سال ۲۰۲۵ به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI)، تغییرات در الگوریتمهای گوگل و کمحوصلگی کاربران قرار گرفته است. الگوریتمهای جدید گوگل روزبهروز هوشمندتر شده و تمرکز آنها بر تجربه کاربری (User Experience – UX) و محتوای معنادار بیشتر شده است.
در ادامه، با 5 افزونه کاربردی وردپرس برای استراکچر دیتا آشنا میشویم که نشانه گذاری اسکیما را به صورت کامل انجام میدهند. (میتوانید به راحتی این اطلاعات را با استفاده از ابزاری مانند) سمرش . به تعداد دامنههای ارجاع دهندهای که به سایت شما اشاره میکنند، توجه ویژه داشته باشید. چند سال پیش از هاست ارزان قیمت به هاست پرمیوم ۲۰۰ دلاری در ماه تغییر کردیم و تفاوت سرعت دیوانه کننده بود. اگر ماهیانه 10 دلار برای هاست هزینه میکنید، انتظار سرعت بارگذاری بالا نداشته باشید.
لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. برای اینکه بفهمید کدام یک برای شما بهترین است، باید عواملی مانند معیارهای کلمات کلیدی که هر ابزار ارائه می دهد، اندازه پایگاه داده آنها، و سایر ویژگی های SEO که با آنها ارائه می شود را بسنجید. در زیر نمودار سؤالات، نمودارهای دایره ای دیگر کلمات کلیدی مربوط به حرف اضافه و مقایسه را به شما نشان می دهند. دوباره، اینها بر اساس کلماتی که شامل می شوند با هم گروه بندی می شوند (مثلاً به، با، بدون، برای، در مقابل، و غیره). میتوانید فرصتهای فوقالعادهای برای کلمات کلیدی رشتهای طولانی در این نمودارها پیدا کنید.
در واقع لازم است که مقاله های درج شده مورد بررسی دوره ای قرار گرفته و با اتفاقات جدید و به روز، آپدیت شوند. این ابزار به شما کمک می کند که با توجه به موضوع کسب و کار خود، از تاپیک های جدید و اتفاقات نو مطلع شوید. اگر کلمه کلیدی کاربران در هنگام سرچ تغییر کرده و یا اصطلاح جدیدی در زمینه کسب و کار شما باب شده که افراد نسبت به سرچ آن اقدام میکنند، باید از آن مطلع شوید. ابزار Exploding Topics به همین منظور میتواند به یاری شما آمده تا محتوای سایت شما همواره جدید و به روز باشد. ابزار Google Search Console یک ابزار قدرتمند است که توسط گوگل ارائه میشود و برای بهینهسازی و مدیریت سایتها در نتایج جستجوی گوگل استفاده میشود.
سرعت بارگذاری وبسایت شما در حال حاضر بر رضایت کاربران تأثیر زیادی دارد. سایتهایی که کند هستند و دیر بارگذاری میشوند، از نظر گوگل نامطلوب می باشند، زیرا کاربران نمیتوانند به راحتی با این سایت ها تعامل کافی داشته باشند. بهینهسازی سرعت وبسایت شما، تنها برای خشنود کردن دل گوگل نیست؛ بلکه ارزش قائل شدن برای وقت کاربران شما است. این رویکرد برای شناسایی و درک عمیقتر نیازها و علایق کاربران است و به موتورهای جستجو این امکان را میدهد تا نتایجی دقیقتر و مرتبطتر با هر فرد ارائه دهند. یکی از مهمترین مزایای گوگل آنالیتیکس، ادغام آسان آن با سایر ابزارهای گوگل مانند گوگل ادز است که به شما امکان میدهد تا کمپینهای تبلیغاتی خود را بهینه کنید.
برای اینکه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کند، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) امری ضروری است. با استفاده از ۱۱ ابزار سئو سال 2024 که در این مقاله به آنها پرداخته شده است، میتوانید به راحتی وبسایت خود را بهینه کرده و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. برای بهینهسازی سایتهای فارسی، استفاده از ابزارهای سئو مناسب، میتواند تأثیر چشمگیری داشته باشد. ابزارهایی مانند Semrush برای تحلیل کامل سایت، Ubersuggest جهت تحقیق کلمات کلیدی، و Google Search Console برای بررسی وضعیت ایندکس و عملکرد سایت، از جمله بهترینها برای سایتهای فارسی هستند. همچنین KWFinder برای یافتن کلمات کلیدی با رقابت کمتر و GTmetrix برای تحلیل سرعت سایت، بسیار کارآمد هستند. گوگل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای رتبه بندی وب سایت ها و درک محتوای آنها استفاده می کند.
در حالی که سال 2023 از نظر تعداد به روز رسانی های اصلی الگوریتم توسط گوگل خیره کننده بود، ما هنوز چیزی ندیده ایم. متخصصان سئو باید به یک یا دو ضربه به روز رسانی ثابت الگوریتم عادت کنند. یکی از چیزهای جالبی که من دیدم، افزایش شدید نوسانات رتبه در سه ماهه سوم سال 2023 (بر اساس مجموعه داده های Semrush) است. وقتی نوسانات رتبه را با اوایل سال و حتی سال های قبل مقایسه می کنید، تفاوت آشکاری با روند کلی وجود دارد. با راهاندازی تجربه مولد، Google اکنون در راس قیف خود قرار میگیرد و سئو را به بخش میانی واگذار میکند.
در سال 2024، سئو همچنان به تکامل خود ادامه خواهد داد و شاهد ظهور روندها و تکنیکهای جدیدی خواهیم بود. در ادامه به برخی از پیشبینیها و روندهای مهم سئو در سال 2024 می پردازیم. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. برنامه ها از 69 دلار در ماه شروع می شوند، 40٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند.
ممکن است لازم باشد گزینه مربوطه را تغییر دهید.ابزاردکمه را فشار دهید تا این عدد را ببینید. و اگر این نسخهها را به درستی هدایت نکنید، گوگل آنها را به عنوان وبسایتهای کاملا مجزا در نظر میگیرد. نکته خلاصههای هوش مصنوعی را نادیده نگیرید، زیرا ممکن است برای بسیاری از جستجوها جایگزین یا در کنار بخش برجسته جستجو نمایش داده شوند. رتبه مغز که بخشی از سیستم رتبه بندی کلی گوگل است و در سال 2015 معرفی شد. اضافه کردن لینکهای داخلی، عمق خزش یا کلیک وبسایت شما را به حداقل میرساند.
خوشبختانه بازار پر است از افزونههای سئوی وردپرس که خیلی از آنها هم رایگان هستند. در این مطلب از منتوریکس بهترین افزونه های خدمات سئو وردپرس در سال 2024 را به شما معرفی میکنیم و از آخرین بهروزرسانیها میگوییم. از آنجایی که شما به دنبال بهینهسازی برای موتورهای جستجو هستید، درک میزان ترافیک ارگانیکی که از طریق آنها دریافت میکنید، بسیار مهم است. اگر مشتریان شما از یک جغرافیای خاص آمده اند، باید بدانید که آیا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط در آن مکان رتبه بندی می کند یا خیر. GeoRanker دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد آن را پیگیری کنید. چه شما یک فروشگاه محلی و چه یک شرکت چندملیتی باشید، سئو و بهینه سازی سایت همچنان بهترین ترفند برای رشد ترافیک طولانی مدت و تولید مشتری بالقوه است.
یعنی تمرکز بر اطلاعاتی که مبتنی بر تجربه واقعی و افراد است – نه فقط برندها یا نویسندگانی که ظاهراً فقط در اترهای اینترنت وجود دارند. برخی از پیشرفتها، مانند معاملات، فقط با فیدهای رایگان قابل ارسال هستند. Google به استفاده از فیلدهای فید مانند «تخفیفات» برای ایجاد صفحات خرید SERP که نتایج فید ارگانیک و پولی را در جایی که این اطلاعات در دسترس است نشان میدهد، ادامه خواهد داد. اگر میتوانید درک کنید که SEO بر این اساس است که تا حد امکان بدون اصطکاک برای کاربر انجام شود تا آنچه را که میخواهید انجام دهد – پس شما ذهنیت مناسبی برای ایجاد استراتژی خود دارید. بنابراین، یک برداشت عملی و عملی در این زمینه به این معنی است که سئوکاران باید شکاف را در مورد انتظارات کسبوکارشان از جستجو و اینکه در این مسیر قرار دارند، ببندند. پاسخ دادن به این سوال سخت است [کارشناسان سئو در سال 2024 روی چه مواردی باید تمرکز کنند].
Siteliner ابزاری است که به شما کمک میکند محتوای تکراری، لینکهای شکسته، و دیگر مشکلات مربوط به سئوی داخلی سایت خود را شناسایی کنید. این ابزار به ویژه برای بررسی سلامت محتوای سایت و بهبود عملکرد آن کاربرد دارد. Bing Webmaster Tools مشابه Google Search Console است اما برای موتور جستجوی بینگ طراحی شده است. این ابزار به شما کمک میکند تا مشکلات ایندکس، کرال، و بهینهسازی سایت خود را برای بینگ رفع کنید و گزارشهای جامعی از نحوه عملکرد سایت در این موتور جستجو دریافت کنید. این ابزار رایگان از گوگل به شما کمک میکند تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای دستگاههای موبایل بهینه شده است.
با گسترش روزافزون فضای دیجیتال و اهمیت بیشتر سئو در جذب ترافیک و بهبود رتبه سایتها در موتورهای جستجو، استفاده از بهترین ابزارهای سئو در سال 2024 بسیار حائز اهمیت است. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با تحلیل دقیق و شناسایی دقیقِ نقاط قوت و ضعف سایت، میتوانند بهبود رتبهبندی و نمایش بهینه صفحات را در نتایج جستجو تضمین کنند. Yoast SEO یکی از محبوبترین افزونههای وردپرس است که به بیش از 5 میلیون وبسایت کمک کرده تا رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشند. با استفاده از این افزونه، وبسایتها تا 10 درصد افزایش ترافیک ارگانیک را تجربه کردهاند. Yoast SEO با ارائه ابزارهای قدرتمند و رابط کاربری آسان، به کاربران کمک میکند تا به راحتی محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.
برای کسانی که تازه وارد صنعت می شوند ، اکنون یک زمان هیجان انگیز است و آنها در ایجاد اعلان ها و پذیرش فناوری جدید بومی تر خواهند بود. با این حال ، درک اصول هنوز هم ضروری است تا بتوانید بدانید که چگونه و چه زمانی می توانید از ابزارها استفاده کنید. شکی نیست که سئو با سرعت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ 25 ساله صنعت تغییر می کند. AI LLM ها در حال خواندن محتوا هستند و در میان کلمات ، مباحث و نهادها ارتباط معنی داری ایجاد می کنند تا مشخص کنند چه محتوا احساسات ، رضایت و یا کلیک برای مشتریان انسانی خود را برانگیخته است. با تشکر از وزارت دادگستری (DOJ) ، ما اطلاعات آبدار زیادی در مورد الگوریتم Google را آموخته ایم ، مربوط به هر کسی که در سئو کار می کند. اطمینان حاصل کنید که نویسنده از تجربه می نویسد و تجربه نویسنده به وضوح در محتوا نشان داده شده است.
ابزارهای سئو به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف سایتتان را شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. در جدول زیر، بهصورت خلاصه و بر اساس کاربرد، ابزارهای رایگان و محبوب سئو را معرفی کردهایم تا با انتخاب درست، سئوی سایت خود را به سطح جدیدی برسانید. کارهای معمول مرتبط با سئو، شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا پیرامون کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک و بهینه سازی فنی یا تکنیکال سایت می باشد. به عبارت دیگر، سئو به معنای بهبود رتبه یک سایت در بخش ارگانیک (غیر پولی) نتایج جستجو است. مزیت اصلی رتبه گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص این است که می توانید ترافیک “رایگان” به سمت سایت خود هدایت کنید. این لینکها میتوانند تجربه کاربری را به شدت تحت تاثیر قرار دهند و به سئوی سایت شما آسیب بزنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/